Cum își începe o persoană oarecare ziua?

Răspunsul este, în general, următorul: se trezește la 08:00 dimineața, apasă pe snooze o dată sau de două ori, se spală, bea rapid o cafea (pentru că deja e în întârziere) și merge la serviciu. Este clar că o astfel de rutină matinală, nu numai că devine super monotonă după doar puțin timp, ci, pe lângă asta, va începe să îți pună bețe în roate tot restul zilei. Felul în care îți începi dimineața dă tonul nivelului de energie și de productivitate din restul zilei. De asta, o persoană considerată de succes nu își va începe niciodată dimineața așa.

Iată o listă cu lucrurile pe care oamenii de succes le fac ca să își înceapă ziua cu dreptul:

1.Trezește-te mai devreme

Poate sună destul de evident, dar un somn odihnitor urmat de trezirea dimineața devreme reprezintă deja un mare pas spre atingerea potențialului tău maxim dintr-o zi obișnuită. Gândește-te doar că atunci când te trezești dimineața devreme, pur și simplu furi startul în fața celorlalți. La ora 08:00 dimineața, când se trezește marea majoritate, tu poți avea rezolvate deja o mulțime de responsabilități. Pe lângă asta, ziua ta va părea cu mult mai lungă, vei simți că ai timp de toate și nu vei mai avea tendința de a procrastina.

Așa că, îți recomand să încerci măcar în timpul zilelor lucrătoare să te trezești mai devreme. Dacă nu reușești sau ți se pare un efort inutil, încearcă măcar să te ridici din pat în prima oră după alarma de dimineață și fă ceva rapid (de exemplu, patul, micul dejun sau un ceai). Așa, vei deveni mai disciplinat și mai eficient cu timpul. Cine știe, poate chiar va deveni o obișnuință după aceea!

2. Setează-ți mindset-ul corect

Cercetătorii de la Universitatea din Stanford au ajuns la concluzia că oamenii de succes au un mindset care se bazează pe proces, pe evoluție și pe sine, pe când oamenii obișnuiți sunt setați pe un scop fix sau bani, neglijând orice altceva. Oamenii setați pe dezvoltare cred că inteligența crește odată cu experiența, iar acest lucru îi motivează să își creeze o rutină ce presupune efort constant, pentru a reduce nivelul de stres și pentru a fi eficienți pe tot parcursul zilei.

O astfel de gândire pozitivă, dar și realistă în același timp, te va motiva să lucrezi mai mult pentru atingerea scopurilor sau împlinirea visurilor tale, fără să te obsedeze rezultatul final.

Întrebarea este dacă e posibil să îți schimbi mentalitatea peste noapte. Și dacă da, cum faci asta?

Răspunsul nu este tocmai unul ușor și cred că fiecare persoană ar trebui să îți găsească singură calea spre un mindset corect, dar există câteva lucruri pe care le poți face:

  • Încearcă să fii self-aware: ține un jurnal în care să scrii cum te simți sau practică meditația
  • Înconjoară-te de persoane pozitive sau care au același scop ca și tine
  • Nu îți fie frică de eșec, acesta doar te va propulsa mai departe
  • Fii recunoscător pentru ceea ce ai și mulțumit de reușitele tale

3. planifică-ți ziua

Oamenii de succes sunt responsabili nu doar de sarcinile de la serviciu, ci și de propriile vieți. Aceștia au dezvoltată disciplina și o aplică în viața lor de zi cu zi. Poate că acest pas pare inutil, complicat sau prea time-consuming, însă și cea mai mică planificare a activităților tale poate face diferența.

Încearcă să îți planifici activitățile din acea zi. Gândește-te care sunt prioritățile tale și cu care vrei să începi. Propunerea mea este să începi cu cele mai puțin plăcute, deoarece nivelul de energie în prima parte a zilei este mai mare și nu vei avea tendința de a amâna această activitate pentru mai târziu, când nivelul de energie va fi mai scăzut. Apoi, notează-ți cât de mult timp dorești să aloci fiecărei responsabilități în parte. Nu vei vrea să te întinzi prea mult cu unele activități, deoarece riști să te ocupi de altele în mult prea puțin timp.

Astfel, cu timpul vei observa că planificarea te va ajuta să devii mai eficient și mai organizat și că îți vei face treaba cu mai mult chef.

4. Ai grijă de sănătatea ta

Sfatul acesta are o oarecare legătură cu cel precedent. Dacă o persoană este bine organizată, nu înseamnă că își pune munca sau alte persoane pe primul plan, ci înseamnă că reusește să le dea atenție tuturor, în funcție de importanța lor. Și ce poate fi mai important decât propria sănătate?

Sfatul meu este să încerci să îți pregătești mesele cu o zi sau două înainte. Gătește mai mult și pune mâncarea în caserole și apoi în frigiderul de acasă sau de la serviciu. Dacă nu ai timp într-o zi de acest lucru, nu e nicio problemă, întrucât sunt multe restaurante care se ocupă cu livrarea de mâncare sănătoasă acasă sau la birou. Încearcă, totuși, să gătești măcar în weekend, deoarece comandatul de mâncare foarte des poate deveni destul de costisitor.

Ridică-te de la birou măcar o dată la o oră. Cu siguranță ai pățit să te simți amorțit sau înțepenit de la prea mult stat în fața ecranului, fără ca măcar să îți fi dat seama ce poziție proastă ai avut în tot acest timp. Ridică-te de pe scaun și dezmorțește-te puțin și ia o pauză de la ecrane. Încearcă niște exerciții de respirație și bea o cană mare cu apă.

Nu în ultimul rând, nu te stresa prea mult. Din păcate, auzim din ce în ce mai des de sindromul burn-out, așa că încearcă să nu te obosești prea tare cu anumite activități de la lucru și ia-ți o pauză de câte ori ai nevoie.

5. Socializarea este și ea un factor important

Bineînțeles că aici mă refer la socializarea face-to-face și nu la platformele de socializare. Atunci când au foarte multe pe cap, oamenii tind să uite de familie și de prieteni și cu timpul se înstrăinează de aceștia. După ceva vreme, în schimb, toată lumea își dă seama că au trecut săptămâni sau chiar luni de când nu au mai avut un contact real cu cei apropiați.

Într-adevăr, socializareate poate distrage mult de la lucru, întrucât e ușor să te lași lăsat de val și să petreci ore în șir discutând. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie să mai ieși în oraș deloc. Încearcă să îți faci loc în program și de ieșit în oraș sau de vorbit cu familia, pentru că aceste persoane te pot încărca cu o stare foarte bună care se va prelungi pe parcursul mai multor zile.

6. Ocupă-te de hobby-urile tale

Mulți oameni de succes declară că le face foarte multă plăcere să lucreze și că munca nu ar trebui să se simtă niciodată ca o obligativitate. Însă, multe persoane doresc să se axeze și pe alte laturi ale lor, care nu au neapărat legătură cu job-ul lor. Nu trebuie să te simți vinovat – este absolut normal să te pasioneze și alte lucruri pe lângă job. De aceea, este foarte important să nu uiți de pasiunile tale.

Dacă ai o latură mai artistică, desenează, sculptează sau fotografiază. Dacă îți place să gătești, caută rețete noi pe care să le încerci cu cei dragi. Îți place să citești? Foarte bine. Pune mâna pe cartea aceea pe care nu ai terminat-o încă. You call it! Bineînțeles, nu trebuie să pui presiune pe tine ca totul să fie perfect. Doar simte-te bine atunci când te ocupi de hobby-ul tău și asta te poate face mai creativ și la lucru.

7. Învață lucruri noi

Nu în ultimul rând, este foarte important să nu te oprești niciodată din învățat lucruri noi. Cum spuneam, oamenii de succes nu se tem să greșească sau să fie corectați de alții și mereu învață câte ceva nou din erorile lor. Nu îți fie frică să gresești, pentru că ai oportunitatea să înveți și să te dezvolți, să devii o persoană mai bună.

Citește și ascultă persoane care știu mai multe despre un subiect decât tine. Poți să asculți o conferință sau să vorbești cu un prieten care știe mai multe decât tine. Nu rata nicio șansă de a învăța ceva nou, deoarece astfel vei ajunge să te cunoști mai bine pe tine însuți!

Leave A Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *