Virusul SARS-Cov-2 a dat peste cap sistemul de învățământ din România, fiind necesare o serie de implementări pentru a limita răspândrea virusului, precum mutarea orelor în mediul online, schimbarea modului de predare, dar și de evaluare a elevilor. În această situație întrebarea care stă pe buzele tuturor este: O fi școala online eficientă? Comparând sesiunea de bacalaureat din iunie-iulie 2020 al cărei procent de promovare a fost de 62,9% cu cea din iunie-iulie 2019 cu un procent de 69,07%, putem observa o diferență semnificativă, rezultat al condițiilor pandemice.

fostă absolventă a liceului teoretic liviu rebreanu Turda

Pentru a putea vizualiza mai bine această situație și pentru a ne face o părere despre școala online, pregătirea de care au avut parte elevii din clasa a-12-a, dar și despre desfășurarea bacalaureatului, am vorbit cu o fostă absolventă a Liceului Liviu Rebreanu din Turda, care a fost dornică să împărtășească această experiență.


Pentru mine Bacalaureatul, desfășurat în aceste condiții de pandemie, a fost un adevărat coșmar. Oamenii în acea perioadă încă erau foarte speriați și stresați, lucru care s-a văzut cu ochiul liber în atitudinea lor față de noi. Urlau mereu la noi, dacă încălcam vreo regulă, iar dacă aveam curajul să dăm puțin mai jos masca pentru o secundă, făceau un adevărat scandal. Pe lângă această experiență de-a dreptul îngrozitoare, pregătirea de care am avut parte a fost una patetică, mai exact nu am avut parte de așa-zisa pregătire. Într-adevăr profesorii dedicați care își iubesc meseria au făcut tot posibilul să ne ajute și să recapituleze cu noi materia prin orice mijloc de comunicare posibil: Facebook, WhatsApp sau Zoom, cu toate că nu sunt ei acea generație care să se descurce cu tehnologia. Cât despre restul profesorilor, care nici măcar nu-și merită această titulatură și care nici măcar un succes nu ne-au spus înainte de susținerea probelor, nu au făcut cu noi nici măcar o oră de pregătire. A fost nevoie să mă descurc singură, să mă motivez singură. Nici măcar nu știam dacă tot ce fac, fac bine, deoarece nu aveam parte de feedback-ul profesorilor. Am rupt legătura cu colegii mei, nu știam dacă este suficient sau nu cât munceam sau dacă ar trebui să mă stresez sau nu. Nu știam nici dacă mai dau bacul sau nu; trăiam într-o ceață totală. Am avut alte așteptări pentru ultimul meu an, am visat la niște ultime zile normale, la o pregătire normală și la un bacalaureat normal. Consider că acest examen în condiții de pandemie este traumatizant și sper ca generația din acest an să aibă mai mult noroc ca noi, mai ales că restricțiile s-au mai relaxat, la fel și oamenii.

S-AU făcut multe schimbări de anul trecut?

Pentru acest an școlar, Ministerul Învățământului a implementat o serie de reguli pentru a păstra distanțarea socială și pentru a împiedica răspândirea Coronavirusului în școli. Structura anului universitar a rămas aceeași iar modul de desfășurare a activităților a fost model hibrid. Pentru a afla dacă acest model hibrid de învățământ a fost eficient și dacă i-a ajutat pe elevii care au de susținut în acest an bacalaureatul, ne spune Viviana Dragoste, elevă în clasa a 12-a.


Acest an școlar a fost unul oribil, dezorganizat, plin de vacanțe și pretenții prea mari pentru pregătirea care ni se oferea. Faptul că mergeam pe grupe la școală, o grupă în săptămânile pare, iar cealaltă în cele impare, mi s-a părut total neeficient pentru că în pauze tot aveam contact cu elevii din celelalte clase, pe coridoare. Trecerea constantă din modul de vacanță, în ritmul alert al școlii, unde trebuia să fim productivi, nu ne-a fost deloc de ajutor în pregătirea noastră. Pierdeam focusarea și deveneam inconsecventă. Treceau și câte 2 săptămâni fără să pun mâna pe o carte sau să mi se predea ceva. Îmi este foarte teamă de bacalaureat; nu consider că sunt destul de pregătită pentru a susține acest examen important.

Ce părere au cadrele didactice despre DESFĂȘURAREA bacalaureatului în condiții de pandemie ?

Pandemia i-a luat prin surprindere și pe profesori, care au fost obligați să se adapteze la noile reguli și să își schimbe modul de predare și evaluare a elevilor. Pentru a ne face o imagine de ansamblu a acestui subiect, am luat legătura cu Străjescu Mariana, profesoară de geografie, pentru a vorbi despre acest subiect din perspectiva unui cadru didactic.

Într-adevăr, schimbările provocate de pandemie ne-au afectat pe toți, profesori și elevi. Sunt profesoară la clasele terminale și timpul alături de elevii mei a fost unul foarte scurt. Nu am reușit să parcurgem toată materia, așa cum mi-aș fi dorit. Elevii erau mereu obosiți, sufocați de măști, neatenți, și îi înțeleg perfect. După atâtea vacanțe lungi nu ai cum să nu îți ieși din ritm. Materia este una stufoasă, dificilă, iar susținerea examenului de maturitate poate fi o experiență îngrozitoare, având în vedere stresul la care sunt supuși elevii, distanțarea socială sau purtarea măștii pentru un timp îndelungat.

În concluzie, acest virus ne-a dat tuturor viețile peste cap. Toate domeniile au fost afectate grav de această criză sanitară, inclusiv cel educațional. Bacalaureatul a devenit un coșmar atât pentru elevi, cât și pentru profesori deoarece metodele de prevenire a infectării cu virusul au împiedicat desfășurarea normală a pregătirii elevilor pentru acest examen, obligându-i să studieze în mare parte individual, pentru a putea promova examenul cu note maxime.микрозайм онлайн на карту круглосуточно