volkswagen arteon r line
Arteon este modelul de top al mărcii germane, Volkswagen. A fost lansat în anul 2017 la Salonul Auto de la Geneva, fiind un fastback de clasă medie. Acesta este construit pe platforma MQB a grupului VW și își propune să concureze cu modele precum Audi A5 Sportback și BMW Seria 4 Gran Coupe.
https://www.volkswagen.ro/modele/modele
Dinamism și design în varianta de top
Nava amiral a celor de la VW vine într-o gama largă de motorizări, atât pe benzină cât și diesel, în diferite versiuni de putere.
2.0 TSI – 280 CP (versiunea de top) disponibilă doar cu DSG și 4MOTION.
2.0 TSI – 190 CP
1.5 TSI – 150 CP
2.0 TDI – 150 CP
2.0 TDI – 190 CP
Cea mai puternică versiune atinge suta de km/h în 5,6 secunde, în timp ce varianta de vârf pe motorină sprintează pană la aceași viteză în 6,5 secunde. Așa că dacă vrei ca mașina ta să fie mai economică, varianta diesel nu este cu mult mai “leneșă”.
Prețul de pornire pe piața din România este de 35.992 €, adică versiunea 2.0 TDI de 150 de cai putere și cu un consum mediu declarat de producător de 4,2 litrii la o sută de kilometrii parcurși. Nu sună rau, nu?
La acești bani Arteonul este destul de dotat, chiar dacă are doar tracțiune față și cutie de viteze manuală. Vine standard cu următoarele dotări:
- Jante aliaj ușor “Sebring” 8Jx18
- Adaptive Cruise Control – ACC
- Aer condiționat automat “Air Care Climatronic”
- Plafon în culoare neagră
- Praguri uși otel cu logo R-Line
- Lane Assist
- Front Assist și City Emergency Brake
Eu am avut ocazia să il conduc puțin prin traficul aglomerat al Clujului, dar a fost destul cât să îmi fac o parere despre cum merge și cum se comportă în oraș, acolo unde își va petrece, oricum, majoritatea timpului. Este o mașină mare, spațioasă, dar surprinzator, nu și greu de manevrat. Volanul este asistat atât de mult încât poate fi operat cu un singur deget, deși nu recomand să faceți asta în trafic. Camerele și senzorii fac ca mașina de aproape 4,9 metri lungime și peste 2,2 lățime să se parcheze cu ușurință, să nu mai zic că dacă se optează pentru sistemul de asistență la parcare, parcarile laterale devin o distracție, întrucât mașina detectează locul liber și face parcarea pentru tine. Eu am condus varianta diesel de 190 CP, nu am apucat să o ”alerg” prea tare, dar pot să spun că este destul de fâșneață, reușind în același timp să rămână și economică. Dacă se adaugă și opțiunea extra de head-up display, care este după parerea mea, un must have, mașina este completă, sub 40.000 €.