Tuning-ul auto în România
Fie că ești un simplu șofer de duminică sau un adevărat pasionat auto, problema modificării mașinilor în România ar trebui să ne privească pe toți.
Autovehiculele au devenit în zilele noastre mai mult decât un strict necesar, pentru unii fiind chiar și un stil de viață, pentru că trebuie să recunoaștem, tuturor ne place ca mașina noastră să arate bine și să ofere cât mai multe opțiuni și performanță. Dar ce facem atunci când mașina personală nu ne mai satisface nevoile, nu ne oferă suficientă siguranță într-o depășire sau are un aspect de mașină veche și vrem să schimbăm asta? Cumpărarea altui autovehicul de fiecare dată când avem impresia că nu ne oferă performanțele dorite nu este cea mai optimă variantă, mai ales financiar vorbind. Astfel, ,,Tuning-ul Auto” poate reprezenta o variantă destul de rezonabilă..dar în România nu este chiar atât de ușor, întrucât trebuie sa avem grijă la ce avem voie și ce nu avem voie să modificăm.
Oprea Sebastian este proprietarul unui autoturism modificat, care a avut neplăcerea acum aproximativ o lună să i se suspende certificatul mașinii pentru a 3-a oara, în urma modificărilor ilegale.
De ce ți-a fost suspendat ultima
dată certificatul mașinii?
Ultima oară mi-a fost suspendat certificatul mașinii din cauza faptului ca am fost prins cu suspensii sport neomologate. Oamenii nu înțeleg că aceste modificări fac mașină capabilă de stabilitate sporită in curbe. Dacă am îmbunătățit mașina cu un kit de suspensii nou, este ilegal, dar dacă păstram ruginăturile originale, era legal si sigur. Legea e foarte prost făcută!
posesorul autovehiculului, Sebastian Oprea
Crezi că legea neîndreptățește pasionații auto?
posesorul autovehiculului, Sebastian Oprea
Este absurd faptul că o persoană care își dedică timp și pasiune într-un astfel de proiect să fie amendat de către poliție, iar cei care merg cu ultimele ,,cazane” să fie lăsați în pace.
Tuning-ul auto în România a avut o varietate de aspecte pozitive, de exemplu în urma acestuia, s-au format numeroase competiții, meeting-uri, a reușit să unească toți oamenii pasionați de acest hobby formând prietenii și echipe.
Până la urmă, tuning-ul auto este un hobby precum pescuitul sau mersul la munte, dar pentru unii a devenit un stil de viață, reușind să-și ,,câștige pâinea” din premiile obținute la competițiile de mașini, iar faptul că statul român nu încurajează sub nicio formă astfel de modificări ilegale, putem spune că este destul de trist.
Un alt exemplu de talon suspendat din cauza modificărilor ilegale este cel a lui Antonio Andriescu.
Ce ne poți spune despre experiența ta cu autoritățile?
Ce pot să spun, eu am o mașină modificată destul de mult la motor. RAR-ul nu are ce să-mi facă în cazul ăsta pentru că legislația nu este atât de detaliată încât să facă referiri si la modificarea componentelor motorului, bobine, injectoare, pompe de injecție, turbine și tot așa.. Acesta produce undeva la peste 300 de cai în momentul de față, iar la o asemenea putere, este nevoie de o evacuare la fel de puternică, dar aici a intervenit problema. Evacuările custom nu sunt permise în această țară minunată, iar daca ai ghinionul, cum am avut eu, să te oprească RAR-ul, rămâi fără talon.
Dacă noxele ies și mașina nu scoate fum, nu înțeleg cum ar putea deranja pe cineva un zgomot relativ mai tare produs de evacuare decât cel stock? Sunt o groază de Supercar-uri pe străzi, Lamborghini, Ferrari, care produc și de 10 ori mai mult zgomot. La ei de ce trebuie să fie legal doar pentru că scrie în talon ca pot produce mai mulți “db”, legea ar trebui aplicată pentru toți!
Antonio Andriescu
In urma unui studiu efectuat de inspectorii de la RAR (Registrul Auto Roman), in urma unei saptamani de controale asupra masinilor modificate ilegal, cel mai frecvent tip de modificare este numarul latimii jantei mai mari decat aceasta este prevazuta in talon.