Pentru că Tik-tok este una dintre cele mai populare și controversate platforme de social-media din ultima perioadă, iată 7 lucruri pe care ar trebui să le știi despre aceasta:
1.Ce fel de conținut găsim pe Tik-Tok?
Tik-Tok – ca și Musical.ly pe vremuri – se bazează, în primul rând, pe conținutul muzical. De cele mai multe ori, clipurile create sunt o combinație de mimă și dans pe piese cunoscute. La prima vedere, Tik-Tok-urile par a fi niște story-uri muzicale. Aplicația permite, însă, multiple modalități de editare și compunere a clipurilor, ceea ce dă ocazia celor creativi să publice un conținut mai interesant și variat, de exemplu:
DANCE COVER SONGS MAKE-UP VIDEOS CHALLENGES TRANSITIONS
@charlidamelio dc @lyneke
♬ if you see this you should do my dance – Lyneke
2.Celebritățile pe tik-tok
Aplicația este folosită și apreciată de multe celebrități care, de altfel, contribuie la creșterea popularității aplicației. Tik-Tok a plătit parteneriate cu mai multe celebrități din diferite regiuni, care promovează aplicația pentru publicul local.
De exemplu, în noiembrie 2018, Jimmy Fallon, în emisiunea sa, a lansat o provocare pe Tik-Tok ( #tumblewedchallenge ) care a devenit rapid virală, generând peste 8.000 de încărcări în mai puțin de o săptămână. Parteneriatul plătit cu celebrități este o strategie pe care Tik-Tok o folosește pentru a se extinde. Celebritățile și influencerii creează conținut viral sau pentru a promovează Tik-Tok și pe alte platforme de social-media.
@fallontonight Jimmy takes the #TumbleweedChallenge! Show us your best tumbleweed!
♬ #TumbleweedChallenge – FallonTonight
3.Algoritmul tik-tok
Modul în care interacționezi cu videoclipurile care îți apar dictează ce fel de conținut urmează să vezi. Aceasta nu este o tactică inventată de Tik-Tok, YouTube face ceva similar, dar pentru că videoclipurile de pe Tik-Tok sunt mult mai scurte, se poate strânge mult mai multă informație.
Tik-Tok arată toate videoclipurile, indiferent de cine le postează, utilizatorilor săi interesați. Deci, atunci când un video este postat:
- Algoritmul îl arată urmăritorilor unui cont și persoanelor care ar putea fi interesate de acesta. Sau, dacă este un profil nou, acesta afișează videoclipul unui mic număr de utilizatori care ar putea fi interesați de conținut.
- De acolo, interacțiunea utilizatorilor cu conținutul decide soarta și distribuția ulterioară: oamenii îl urmăresc până la final? Lasă un comentariu? Îi dau un like? Îl trimit prietenilor?
- Răspunsul pozitiv al utilizatorului la un videoclip dictează algoritmului să afișeze videoclipul mai multor consumatori, ajutându-l să obțină expunerea pe care o merită.
4.Diferența dintre tik-tok și musical.ly
Aplicația Tik-Tok se bazează pe același concept video de formă scurtă, dar are un domeniu de aplicare mult mai larg și, spre deosebire de Musical.ly, nu se concentrează doar pe lip sync. Aplicația Tik-Tok oferă utilizatorilor o gamă largă de sunete și melodii, împreună cu opțiunea de a adăuga efecte speciale și filtre. Poți, de asemenea, să adaugi direct videoclipuri create pe telefon, iar în septembrie, Tik-Tok a adăugat opțiunea de reacție care permite utilizatorilor să își înregistreze reacțiile la videoclipuri.
5.Siguranța pe tik-tok
Când vă înscrieți pe TikTok, contul este public în mod implicit, ceea ce înseamnă că oricine vă poate vedea videoclipurile, vă poate trimite mesaje directe și vă poate utiliza informațiile despre locație. Utilizarea oricărei rețele sociale poate fi riscantă, dar este posibil să utilizezi aplicația în siguranță, optând pentru un cont privat, astfel poți schimba setările pentru comentarii, duete, reacții și selecta opțiunea de a primi mesaje doar de la prieteni.
TikTok a introdus noi setări Digital Wellbeing, precum și capacitatea de a face Family Pairing pentru conturile de utilizator.


6.Publicitatea pe tik-tok
La începutul anului 2019, Tik-Tok a început să diverteze reclame pentru unii spectatori de pe platformă și s-a dovedit a fi un mare succes pentru companie. Rapoartele de la TechCrunch arată că veniturile tikTok 2019 au crescut cu peste 300% față de aceeași perioadă a anului precedent. Există pe Tik-Tok, anunțuri de tip Pre-roll (videoclipuri care încep imediat ce utilizatorii deschid aplicația) , In-feed (videoclipuri care apar pe măsură ce utilizatorii dau scroll) sau Promoted hashtag challenges (videoclipuri în care este folosit un hashtag personalizat).

7.Poți câștiga bani cu tik-tok?
A face bani cu Tik-Tok este o sarcină dificilă, dar nu imposibilă! Dacă profilul nostru are multe vizualizări și multe interacțiuni, plățile se efectuează cu monede virtuale care pot fi transformate ulterior în bani reali pentru a fi creditați profilului nostru PayPal. Trimițând linkul pentru înscriere unui prieten care încă nu este un utilizator al acestei platforme, câștigi 0,50 euro centi pentru fiecare utilizator invitat . În total putem invita pana la maxim 10 utilizatori, ajungând astfel la cifra de 5 euro. În plus, datorită unui impuls, putem obține un plus de 2,50 €, dacă persoana înregistrată cu invitația noastră urmărește videoclipuri mai mult de 10 minute pe zi, timp de trei zile.
