Driftul este acțiune și spectacol. Este destinat pasionaților de Motorsport și iubitorii de mașini sport. Este considerată o artă care face mașinile pregătite special să abordeze în derapaj controlat un traseu special amenajat, de obicei un circuit, cu maximăviteză și unghiuri agresive. Nu este o cursă, este un spectacol în care fiecare pilot trebuie să respecte regulile impuse și să impresioneze publicul și arbitrii.

Calificări și dueluri

Numărul de piloți care pot participa este de maxim 64, dar în urma urma calificărilor, vor ramâne 32 și mai apoi 16 pentru probele eliminatorii, în sistem piramidal. Există 2 runde în duel, în care fiecare pilot va fi lider, respectiv urmăritor. Pilotul lider va încerca să urmeze trasa din calificări, iar cel de-al doilea să-l urmărească pe primul, dar să fie cât mai aproape de el. Duelurile se petrec în derapaj controlat, la viteze mari, chiar de 150km/h.

Cultura japoneză a Drift-lui la început era una underground. Au fost înfiinșate multe grupur neoficiale sub nume precum ”Midnight Racers” și ”No Name Heroes” în care unii erau de acord să își arate identitatea alții nu,tocmai pentru că se promova Street Drifting-ul ilegal. Erau considerași drifteri nepopulari care modificau mașini la mod extrem, într-un mod unic. Revista de Drift Tengoku, prin traducere ”Drift Paradise” o secțiune specială pentru aceștia.


”No plates, no dates, no faces, no places.” – anonim

10. Nissan silvia s13

Totul a început în 1993 când Naoki Nakamura, unul dintre cei mai mari drifteri a reușit să își ia o Silvia S13 perfecționând tehnica derapajului controlat. Acesta s-a folosit de puterea unui motor stock SR20. Pe circuit a început să se dea tot mai tare, să se folosească de tot mai multă viteză, mai mult unghi atingând limitele impuse circuitului. Silvia S13 a devenit una dintre cele mai bune platforme de Drift din ultimii 13 ani apărând un nou stil N-Style ( Naoki Style).  Mai departe, intră ân categoria D1GP unde mașinile trebuie să fie inmatriculate, să aibă sistem audio funțional și aer condiționat pentru ca mașinile să fie cat de stock posibil. Pe de altă parte, aceată mașină are un potențial mare, au apărut noi modificări ce au adus puteri de peste 350cp mașinilor, intrând în FormulaDrift. Cu toată atenția asupra lui, a reușit să promoveze brandul de cauciuriu semislick pentru Drift, Valino, în prezent fiind considerate cele mai bune.

9. Mitsubishi pajero

Mitsubishi Pajero. produs în 1999. nu este nimic din ce am mai văzut până acum. La început, mașina avea motorizări diesel de 4 cilindrii în linie și motorizări pe benzină V^. A aspirat în versiunea SOHC ( o camă cu axe) și DOHC ( 2 came cu axe). Build-urile pentru această mașină au început să fie cât mai diversificate, conversii twin-turbo și suspensii marca Tein, printre cele mai bune! De asemenea, scaune Bride, frîne de Nissan GTR R34 și jante de mare calitate, Rays TE37. Mașina a fost făcută cu gust, șasiul nefiind modificat, o execușie tipic japonezilor.

8. Nissan r33 gtr hks T002


În anul 1997, HKS a decis să modifice un R33 GTR cu tehnologia de atunci și cu ajutorul inginerilor. A dobăndit un timp 0-300km în doar 17,64 secunde, ceea ce pentru o mașină de Drift este fascinant! Pentru o scurtă comparație, un McLaren Senna atinge 0-300km/h în 17,5s. Puterea motorului RB26 deține 920hp prin mărirea cilindreei motorului de la 2.6 la 2.7. Au fost folosite două turbine HKS. Mașina a fost folosită pe circuit de nenumărate ori având performanțe mari. În cele din urmă a fost scoasă la licitație, fiind considerată o mașină specială.

7. mr2 sw20

Toyota MR2 SW20 s-a făcut remarcată în anul 1998. Bodykit-ul care lățește mașina cu aproximativ 10cm este doar una dintre modificările care o scot în evidență, puterea lor fiind subiectivă. A fost adaptată întotdeauna cerințelor clienților. Unele aveau 500cp și 1100kg, viteza mare și greutatea mică reprezentând un mare avantaj. Cu toate acestea, mașina putea fi cumpărată și mai apoi adusă inginerilor japonezi pentru a fi modificate după preferințe. Despre aceste mașini se stie foarte puțin înafara Japoniei, la fel ca și grupurile de drifteri anonimi.

6. jzx 90

Toyota JZX 90 apare prima oară în echipa Charme pe un Drift Spot din Tokyo, o zonă cunoscută din anii 1990 unde ai 4 benzi late, făcute de obicei pentru camioane, deci Street Drifting ilegal. Aici a apărut prima oara DRIFT MANJI, ceea ce numim drift în linie dreaptă sub formă de zig-zag! Mașina deține un motor 1JZ care dezvoltă aproximativ 250hpo stock. Motorul pus pe această mașină este considerat unul dintre cele mai bune motoare din istorie. În timp, limitele acestuia au fost atinse, ajungănd la 800-900hp.

5. Nissan s15 silvia

Nissan Silvia a venit cu un nou concept și anume S15. Motorul a fost păstrat, SR20, dar au fost aduse modificări asupra șasiului, fiind unul mult mai rigid și potrivit Drift-ului. Odată cu acest model vine și brand-ul 326Power fondat de Mitsuru Haruguchi. A pornit de la fabricarea unor stickere iar acumeste un adevarat Brand de Tuning. Catalogul este unul vast având suspensii reglabile, brațe reglabile, scaune, volane, bodykit-uri și îmbrăcăminte. Se specializează pentru mașini de Drift foarte joase care arată impecabil, un stil denumit HOTBOI.

4. Nissan 280zx

Nissan 280x este considerată o mașină pionieră care a activat în anii 1880 dar și-a atins performanța în anii 1990 când piesele se fabricau mult mai ușor. Acest exemplar a avut o evoluție foarte frumoasă, cilindreea a fost mărită cu pistoane forjate, turbine și compresoare. De asemenea, suspensia folosită este Bilstein făcute la comandă și frâne de Nissan GTR R32. Ulterior a fost creat și un BodyKit pentru această mașină făcut de ABR cu prelungiri de praguri, lip-uri și spoilere. Siguranța piloților a fost asigurată cu scaune de mare calitate Recaro în 4 puncte ABR.

3. Mazda mx-5

Mazda Mx-5 Miata iși începe activitatea cu modelul NA în 1993 și o continuă în prezent cu modelul RF ( a 5 a generație). Deși dețin motoare mici de 1,6 și 1,8 au un avantaj foarte mare și anume greutatea lor care nu depășește 950kg. Sunt recunoscute în întreaga lume ca fiind cele mai bune mașini sport modificările turbo aducănd surplusuri de 200-300hp. Baza motorului este una foarte bună pentru pasionații de drift, fiind o mașină ușor de controlat.

”Style is not about mobey, is about taste.”

2. Toyota soarer

Toyota Soarer este un Lexus SC300 care a apărut cu 2 motorizări, una turbo 1JZ-GTE și una non-turbo 2JZ-GE. Mașina are un aspect aparte, facelift, cu o grilă mică între faruri. Este prima mașină care a fost lansată și proiectată mai întâi ca un Lexus apoi ca o Toyota de obiceii find invers. Cele 2 sunt divizii de lux. Motoarele sunt de o performanță remarcabilă și totuși în America au fost mai bine vândute ca în Japonia. Acest motor este primul care primește aprobarea de a fi omologat în condițile în care acesta deține o putere mare.

1. Subaru brz

Locul 1 este ocupat de Subaru BRZ, o mașină care a captat mult atenția. De-a lungul timpului a fost modificată în diferite moduri unul dintre cele mai reprezentative build-uri fiind JUN cu un motor Synergy V8 2.4L de 405hp. Motorul a fost regândit de la 0 cu componente de pe Kawasaki Ninja (motor). Mai există și alte motoare făcute de Synergy, cu piese de pe BMW S1000RR ( tot motor).

Datorită unei creșteri mari a numărului pasionaților de drift, într-un timp foarte scurt, acest Motorsport a cunoscut o evoluție rapidă în întreaga lume, devenind cea mai iubită ramură a acestor sporturi.

Ebisu ( cel mai cunoscut și iubit circuit de Drift din Japonia)